zondag 9 november 2014

Rode ronde mini: Jip en Janneke

7 planten uit 12 zaden. Het is een struiktomaat. Een heel klein struikje! Ik heb ze allemaal in flinke potten gezet en dan lijken het net kleine tomatenboompjes. Met allemaal kleine rode vruchtjes erin. Het ziet er echt heel leuk uit, ook voor kinderen is dit een hele leuke tomaat, omdat ze op de vensterbank past. Jammer dat de smaak niet echt bijzonder is. Bijna niet zoet. Dat is voor kinderen -en ook voor mij- minder aantrekkelijk. Tomaten worden 1-2 cm groot. Vrij vroeg heeft deze plant al donkere vlekken op het blad. De plant gaat als een van de eersten 'dood'. De vruchten kunnen eindeloos aan de plant hangen zonder te barsten of eraf te vallen.


2 opmerkingen:

  1. Ha die lieve Onkruidmevrouw!! Wat leuk al die evaluaties van de tomaten. Je bent echt een expert geworden! Kan ik wat zaad van die Red Kitty van je kopen? Ik ga binnenkort een (klein) tomatenkasje kopen voor in de achtertuin dus ik hou je blog goed in de gaten. Wil wel wat meer leren over tomaten! liefs, Clarien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lieve clarien, natuurlijk krijg je tomatenzaadjes! zoveel je wilt :) ik heb nu ook de andere soorten op de blog gezet. de hele maand november staat vol beschrijvingen van de tomatensoorten die ik het afgelopen jaar heb geteeld. als ik jou was zou ik red kitty, green doctor, black cherry, milleflora en micheal pollan gaan telen. dat zijn in ieder geval mijn favorieten :)

      Verwijderen