dinsdag 8 december 2015

ROZE - Thai Pink Egg

Deze tomaat heb ik vorig jaar geteeld en dit jaar weer. Hij is niet helemaal soortvast. De tomaten van vorig jaar zagen er zo uit: vrij donker-roze. Een roma, ei-vormig in verschillende maten, maar over het algemeen tussen een olijf en kwartelei in. Vrij klein dus.


De tomaten van dit jaar zien er gewoon anders uit. Ze zijn iets groter. De plant is geen stamtomaat meer maar een rommelige struik die op 1 meter hoogte alleen nog in de breedte wil groeien. De oogst is enorm; wel 60-80 vruchten heb ik van een enkele plant geplukt. (ik had maar één plant staan dit jaar omdat ik de tomaat vorig jaar niet heel bijzonder vond..)
Al met al vind ik de kleur dit jaar mooier en de smaak is -zeker voor een roma- heel aardig. Misschien toch een blijvertje.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten